5 Eylül 2007 Çarşamba

Neler Oluyor???

Sanal ortamın köşesi ve bucağında sanki bir değişimin emaresi olan afişlere, sloganlara rastlar oldum. Sıcağı sıcağına sizlerle paylaşmak istedim. Kimlerin yaptığı, kaynakları, ne anlatmak istedikleri de belli değil… Duruma ilişkin medya örneklerini elime ulaştıkça bu başlık altında yayımlayacağım. Hatta her bir medya örneğine yegane olması için bir kod da verdim ki bundan sonra tartışırken kolaylık ve tutarlılık olur hepimiz için.
Sizin de elinize benzeri medya örnekleri geçerse, bana ulaştırırsanız bu başlığı düzenleyip onları da yayımlarım. Lütfen yorumlarınızı esirgemeyin. Fikir yürütelim. Neler oluyor ve neler bitiyor bir an önce öğrenmek istiyorum.

[D001_AF_01]Afiş #1 için tıklayınız...
[D001_KO_01]
Kolaj #1 için tıklayınız...
[D001_AF_02]Afiş #2 için tıklayınız...
[D001_AF_03]
Afiş #3 için tıklayınız...
[D001_AF_04]Afiş #4 için tıklayınız...
[D001_AF_05]Afiş #5 için tıklayınız...
[D001_AF_06]Afiş #6 için tıklayınız...

8 yorum:

N-ayı-m dedi ki...

Konsepte tam uydu mu bilemiyorum ama aşağıdaki fotoğraflara yorumların bunlar:

Milli takımın EuroBasket 2007'deki kötü oyunu nedeniyle saçını başını yolmak yerine basketbol topunu "yolan" bir ayı kardeşimiz:
Bu kadar çok şut kaçar mı beceriksizler?

Yinr farklı bir örnek, konu bu sefer futbol, tepki aynı:
Ne olacak bu milli takımın hali?

Bu da farklı bir spor dalından örnek, bu sefer daha iyimser bir arkadaş (Kanada'dan bir arkadaşımız kendisi, Volkan tanıyor olabilir)
seneye kesin şampiyonuz!

Bu ayı ise benim hep yatmak istediğim işi yapıyor:
Hava çok sıcak, 0°C

son olarak küresel ısınmaya karşı olarak hazırlanmış bir çalışma:
Hava çok sıcak, 0°C

Sevgili NMA bu resimleri uygun görürsen afiş-kolaj ayrımına tabi tutup başlığa ekleyebilirsin. Testere afişi kadar etkileyici olmasa da idare eder gibi. Kalın sağlıcakla.

N-ayı-m dedi ki...

[D001_AF_04]Afiş #4 için tıklayınız...

Uygar (Alayı) dedi ki...

Afişleri incelediğimde ilk olarak afiş #1 beni etkiledi. “Kim av, kim avcı birbirine karışacak” lafı tüylerimi ürpertti. Hayatta en korktuğum konu av ve avcıyı birbirine karıştırmaktır. Eğer afişte “kim kutup ayısı, kim bedevi birbirine karışacak” yazsaydı o zaman daha kolaydı. Çünkü diyelim ki bunları bir arada gördük. Aralarında çölde geçen o meşhur söze göre ayırt etmemizi sağlayacak belli bir aksiyon olacağı için “ hmm bence şu kutup ayısı muhtemelen evet son kararım kutup ayısı şu beyaz tüylü olan” diyebiliriz. Ama av ve avcı olayı çok zor.Hele bir de karışırlarsa afişte dediği gibi BİTTİK. En kötü kabusumdur. Kolaj #1 hakkında fazla kaygılanmaya gerek yok hele o kadar büyük soru işaretlerine hiç ama hiç gerek yok. Araba tamircisi olarak hayatını kazanan bir ayı kardeşimiz bir arabanın altına yatmış. Tamiratını tamamladıktan sonra araç hareket etmiş. Tam o sırada çekilmiş bi fotoğraf o. Afiş #2’de de bu kolaj #1 ile ilgili olarak benim bulduğum gerçeği açıkça dile getiriyor. “Sadece kutup ayısı değiller” lafı günümüz şartlarında oldukça doğal. Ek iş yapıyorlardır. Bakın o ayı kardeşimiz araba tamircisi. Sadece kutup ayısı olarak geçinmek kolay değil. Siz olsanız ne yapardınız?

NMA dedi ki...

Sormayın bir propaganda, bir mesaj trafiğidir gidiyor... Alt çenem düşecek neredeyse, hayret üzerine hayret. Buna mimik mi dayanır! (Zaten çenem takılıyor)

n-ayı-m'a da beliren medya örneklerini gördünüz işte. Her şey gün ışığı gibi alen ve ortada. Ama acaba tüm bunlar ne için? Özellikle [D001_AF_04] medya örneğinde sergilenen dominant tatmin maksatlı imgeleme ne için?

Medya örnekleri geldikçe (afişler özellikle) ana konuya bağlantı olarak ivedi ile ekliyorum.

uygar (alayı)'ın DOKANDIĞI (anladınız siz yine) noktalar silsilesi ise ayrı bir dikkat ve önem taşımakta kanımca. Geçim derdi, gizli kalmış kişilikler... "Hepsi bir hepsi...". Ayrıca kendisinin medya örnekleri arası yaptığı örten ve birebir ilişkiler de takdire ŞAĞYAN (anladınız bir defa daha)...

Ama hala kafamda derin soru işaretleri var, bu işin sonunda bir takım şeyler olacak ama ne?

merihvolkan(küçük ayı) dedi ki...

neler oluyor kusum! bende afiş yapsam göndersem ama nasıl link vereceğim,nasıl yayınlayacağım bilmiyorum,gözümde bir damla yaşla sadece verilen afiş linklerini tıklayarak mutlu oluyorum.Ah biz ayılar,biz yokmuyuz biz!
Ama bu afişleri insanlık nasıl bir tepki verecek merak içindeyim,soruyorum,anlıyorum,bakıyorum,bekliyorum,dönence!

NMA dedi ki...

Pek üzgün merihvolkan(küçük ayı) inanın ciğerlerimin her lobu ayrı ayrı parelendi. Öyle bir betimlemişsiniz, öyle bir betimlemişsiniz ki...

"Sus! Sus! Betimleme!" diyesim geldi inanın.

Sizin de elinize böyle medya örnekleri geçiyor madem gönderin bana KUSUM, gönderin direkt koyalım ana yazıya. Çözelim ne oluyor ne bitiyor...

Uygar (Alayı) dedi ki...

Afiş #6 'da yer alan ayak izlerine dikkatli bakınca ayı ve insan ayak izlerinin birbirine karışmış olması, bir kardeşimizin dönüşme esnasında olduğu izlenimini verdi bana.(Dolunay ile alakası yok. O kurt adamlar için geçerli) İnsandan ayıya dönüşümünü tamamlayan arkadaşımız yoluna devam etmiş.Yalnız ayı ayak izleri ve insan ayak izleri ters yönde. Demek ki dönüşümünü tamamladıktan sonra fikir değiştirmiş. Yakınlardaki fok balığının peşinden gitmeye başlamış. Bu noktada "Tanrı insanoğlunu korusun" sözü yanlış oluyor. Doğru söz "Tanrı fok balıklarını korusun" olmalıydı.

NMA dedi ki...

Ah uygar (alayı) ne güzel konuşmuşsun pirim.

Bence de "Tanrı fok balıklarını korusun".

Bu örneğe ve bu örneğe bakarsanız kutup ayılarının fok balıklarını mındar etmeden, maliyeti kurtarırcasına tükettiğini görebilirsiniz.

Görün insanlar! Gözünüz, ağzınız ve burnunuz korksun! İç gömleğiniz ve organ zarlarınız korksun!

Yukarıdaki resimler de İBRET olsun...